Social Media Summit Timişoara 2

Cu toate că la orele astea ar trebui să discut despre #clujmeetup, mă mai leg …puţin de #smstimişoara.
Social Summit Timişoara unde, după cum spuneam fiind prima dată prezent la un astfel de eveniment a cam fost din
categoria WoW…, cu atât mai mult cu cât cunoşteam personal doar unul dintre speakeri (doipedoi)  (care până la urmă nu a reuşit să mai ajungă) & nu ştiam la ce să mă aştept.
Vreau să notez ideile principale de pe parcursul evenimentului şi de ce nu să le discutăm puţin…câte puţin.
So…, evenimentul s-a împarţit în 3 sesiuni.

Conferinţa 1: Tendinţe în social media / Moderator: Marta Uşurelu.
Nebuloasa, Andrei Crivăţ, Ovi Sîrb şi Cristina au deschis prima sesiune de prezentări, subiectul tendinţelor din social media, emoţiile alături de umor au condimentat prima sesiune.

A început sub moderarea redactorului sef al revistei Biz, Marta Uşurelu, cu prezentarea aspectelor legate de
miscarea din media scrisă, tiparită. Modul de abordare a pieţei media într-un moment în care presa mai trage si oblonul – de reţinut revista facută la Bruxelles; revista facută în spaţiul public la Mall Baneasa Bucureşti 2 zile – hol, spaţiu public.

Nebuloasa:  Cum poţi lega online’ul de ofline în momentul creării unui brand personal – fani, fanatici, prieteni, proiecte, refuzarea lor & ici colo mici …buldozere; în altă ordine de idei – În online nu ai fani, ai prieteni indiferent ce spune Facebook; inclusiv în companii să vezi prieteni nu fani, comunicatele sunt facute tot de oameni; cât despre scrisul urât despre cineva sau despre agenţii de PR … mai gândeşte-te odată înainte, încearcă să obţii o părere de la un reprezentant sau de la un specialist. Scrie despre si pentru prieteni, incearca sa-i cunoşti, ca să poţi să le spui ceea ce ai în gând cât mai simplu pentru ei, nu te gândi la ei ca la „turma care te urmează”

Andrei Crivăţ (ebucataria.ro): “Managementul reputaţiei online… Reputaţia online cine e şi ce vrea de la noi”,voi, ei, ele?, firar mama ei de prietenă uşoară, cum lucrează ea pentru noi chiar şi când dormim (evident în bine sau în rău) – reputaţia având nevoie de 3 lucruri: să fie creată, menţinută şi apărată dacă e cazul. Reprezinţi mai mult decât propria persoană când conduci o acţiune în social media, deci nu te poţi lăsa orbit de sentimente personale, audienţa asteapă tot timpul respect, chiar dacă nu îl oferă. Nu te juca cu reputaţia ta. E important să-ţi monitorizezi reputaţia pe toate canalele. Consolidarea unei reputaţii nu se termină niciodată.

Sîrb: Ne-a descris (în stilu-i caracteristic) cum sta şmenul cu netul şi cu tendinţele profesionalismului în Social Media aiasta…. “Ori suntem profesionişti, ori nu mai suntem”, transparenţa prea transparentă ajunge la oversharing; prea multă sinceritate poate duce la nesimţire, mai trebuie lăsat loc şi pentru prelucrarea proprie a contextului (pe care o face fiecare cetitor).
2 niveluri de profesionism în SM: 0 şi 1. Două tipuri de caractere: omul aşa cum e el, în viaţa personală şi omul din viaţa profesională, aşa cum se vede el pe SM.

Cristina Putan& adresele de contact + relaţiile serioase cu bloggeri + câţi cititori + ce oferim noi bloggerii.
A punctat bine ce vrea un PR de la un blogger şi ce vrea un blogger de la un PR. Ce doreşte PR-ul de la bloggeri? Vizibilitate, relevanţă, seriozitate, iniţiativă, transparenţă, preţ corect şi o relaţie de durată. O bună comunicare aduce rezultate favorabile de ambele părti.

Conferinţa 2: Social Media pentru Companii / Moderator: Cristian Manafu.
Giorgiana Ghorghe (Danone), Laurentiu Dumitrescu (Digital Star), Tiberiu Mercurian (Bergenbier), Bobby Voicu, Bogdana Butnar şi Cristian Manafu.

Tiberiu Mercurian (Bergenbier): Ne-a purtat prin importanţa canalelor social media asupra companiilor, Staropramen, Bergenbier ştiu de ce -Man’s day- şi Georgiana Gheorghe (Corporate Communication Manager la Danone), care a lansat campania Activia #obiceiurisanatoase – Angajaţii SUNT ambasadorii unui brand şi pot ajuta sau face deservicii companiei.
Online-ul ca parte dintr-un mix de comunicare poate aduce beneficiile scontate.

Bobby Voicu(mai necesită vreo prezentare?…) compania ta în Social Media, o pleduarie de vis evident.
Primul pas verifică dacă eşti prezent sau nu, pe ce canale eşti prezent, cu toate că în ziua de azi mai mult ca sigur mai toţi apar în online într-un fel sau altul cineva, undeva a vorbit despre produsul tau.
Setează-ţi un scop, fă măsurătorile necesare. Avem resursele necesare?, nu irosi resursele fiind prezent peste tot – concentrează-te pe ce e relevant, ai nevoie de oameni specializaţi pentru SM, pentru comunicare, studentul plătit part-time, băiatul de la It nu sunt variantele câştigătoare.

Bogdana Butnar (de altfel, cea mai aclamată) – măsurătorile de prin social medial, realitate sau ?, Like Vs. Vânzare?. (Mama ei de miere / stupari, Social Media share of targhet). „Nu există măsurători de Social Media. Le-am inventat noi să ne simţim bine aici”. Nimeni nu vine să ceară like-uri, lumea vrea să vândă.
Mii de like-uri & 3 beri vândute, când vinzi, măsori units, nu likes. Nu e ‘cool’ să vorbeşti despre hectolitri de bere, aşa că povesteşti despre likes şi trafic, cu toate ca vanzarea aduce calmulintre departamentele de marketing & sales.
Share of authority: twitter are x%, facebook are y%🙂 aşa realizezi cât e de important sectorul respectiv pentru promovarea ideii tale, aşa ştim unde marjam, unde ne implicam.

Laurenţiu Dumitrescu (Digital Star): Clienţii ce şi cum ar merge prin Social Media; gânduri, idei, cum să vinzi Social media, ale sale 12 gânduri utile!, dintre care: Stop selling, cu cât vrei să vinzi mai mult, clientul va vrea să cumpere mai puţin; află date despre clientul final, înainte de a te gândi la vanzare află date despre cui vinzi, nu vinzi social media vinzi beneficii, educă-ţi clientul, un studiu de caz, un exemplu ajută… altfel …nu vor cumpăra ideile.

Conferinta 3: Cum lucrează bloggerii cu brandurile / Moderator: Victor Kapra.
Victor Kapra, Cristian China-Birta, Costin Cocioabă, Sebastian Bârgău.

Costin Cocioabă (Costin.ro; Refresh.ro): …pisici & anii ’97… serveţele amintirile începutului.
Brandul personal în blogging,cum să faci banuţi din blog?, dar blogul tău e un produs vandabil?, ştim noi să vindem ce vrem?, avem o identitatea?.
S-au mai prezentat modul în care lumea îi vede pe unii dintre cei mai de top bloggeri. Bobby, Zoso, Manafu etc., despre schimbarea radicală a stilului, a branding-ul personal.

Momentul zilei la propriu şi la figurat fiind oferit de către Chinezu, marele fan al legiunii a 13-a, şi nici nu-i de mirare… fiecare component era respectat pentru că făcea parte dintr-o comunitate deosebită. La fel stă treaba şi la comunităţile de bloggeri… deliciu: “Degeaba te ţuci singur în oglindă, doar împreună cu comunitatea reuşeşti” ce să zic mai clar?, despre comunitatea de rugby, polo, locale, naţionale?… poate praf, poate etc… însă pas cu pas comunitaţile susţinute răspund prin metodele lor, unele brusc, altele temătorare..
O analiză clară – imagina-n oglinda poate să-ţi spune multe, iar social media te simte daca eşti „papagal”.

Victor Kapra – Mediafax, Go4It spun totul despre istoricul unui artist media, scurt si la obiect despre truismele din social media, asemenarea dintre presa si blogger din pietele dezvoltate unde diferenta dintre presa traditionala si celebrul blogger nu exista, 8 sugestii find suficiente pentru o conduita media pentru firme sau bloggheri (Walk before you run!).

Mai pe final aşa dar nu cel din urmă vine proiectul „Redescoperă România pe 2 roţi” proiect identificat ca o marcă a unui blogăr din provincie, Sebastian Bârgău (sau altfel spus „Vis urat”)
‘Proiectăm, Măria-Ta!’
Multi cred ca deja stiti despre proiectul “Descoperă România pe 2 roţi”, proiect pornit la o bere, s-a pus totul pe hârtie, după alte beri clar planul de bătaie gata de promovare, atac. Cât despre idee…totuşi nu-ţi divulga ideea decât pe la final, prietenii ştiu de ce.
De ce să ne implicăm în modul acesta?, pentru că-i bună berea?, pentru că scrii frumos pe şerveţele?, noop pentru că implicarea te ajută să îţi mişti adrenalina prin sistemul poate ruginit de atâta stat în faţa tastaturilor, pentru că implicându-te îţi demonstrezi că poţi, că se poate!.
Evident paşii sunt poate greu de urmat în agitaţia asta cotidiană dar tot ce-ţi trebuie de fapt e o idee, nişte documentare asupra problemei, celebra sponsorizare (parte interesantă la care nu trebuie renunţat la primul refuz, 7 sponsorizari din 300 contactati – în cazul de faţă), iar pasul final sustinerea (media), tine legatura cu media, comunica.

Cam asta s-a petrecut la conferinţă, poate data viitoare 14 decembrie 2011 la #smscluj, ajung la stadiul de live tweeting şi liveblogging, că noh, acum că am prins gustul, cu siguranţă voi mai merge şi la altele.
Fotografii de la #smstimişoara aveţi aici & aici

Acest articol a fost publicat în Diverse și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Social Media Summit Timişoara 2

  1. CrazyMan spune:

    Ehh .. nu ajunsăi eu anul ăsta da’ poate ajung la anu’ .. (eventual şi la mulţi ani😀 )
    Frumos rezumatul, blavos!

  2. OnlyMe spune:

    Yui🙂 Multumesc, m-am cam lungit, dar trebuia despicat oleaca firul …macar putin.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s