It’s weekend, Face-a-book!

De cum am văzut-o mi-am zis că trebuie să fie a mea.

E ciudat, pentru că până atunci le preferam pe cele mai micuţe.
Ajunsesem însă la o anumită vârstă şi aveam nevoie de ceva de cursă lungă. Am trecut-o pragul casei în braţe. O strângeam cu putere în mâinile mele pentru că ţineam la ea.
Îmi plăceau formele ei şi îmi plăcea că e mai mare pentru că puteam …descoperi mai mult.
Câteodată aveam nevoie de o oră jumate’ ca să terminăm. Însă ajungea pentru câteva zile.
Îmi mai plăcea că era liniştită. Nu-mi plac cele foarte zgomotoase.
Câteodată mirosea superb, dar, pentru că întotdeauna există şi un dar, a trebuit să vină perioada sărbătorilor ca să îmi facă figura.

Am realizat că e o stricată (că de, până şi gusturile se mai schimbă); nu ştiu, poate uzura, poate faptul că o purtam de colo-colo, cert e că ceva s-a întâmplat.
Acum trebuie să decid: ori mă gândesc la alta ori îi chem pe cei de la Depanero să o repare.
…Să-mi repare cartea sau să-mi (re)gaseasca pofta de citit!.

Haaa?, despre carte era vorba?, Ptiu drace, iară cărţi – De ce?.
Pentru că mereu dincolo de o poveste aşteaptă o altă poveste, …încă o poveste, iar când începi un drum mergi curios pe firul unei singure poveşti, parcă vrei mai mult.

Aş fi curios câtă lume mai citeşte de dragul cărţilor, de dorul aventurii, a clasicului şi nu doar a unui joc în care să enumeri cele enşpemii de titluri citite ce ţi-au marcat viaţa aruncate pe un grup pe facebook, pe un perete unde poţi scrie orice aiureală.
A, da ştiu că citim mult ba chiar foarte mult că doar lecturile obligatorii pentru şcoală din tinereţe ce au fost? sau citatele alea aruncate într-un trend de hipstăreala ieftină crezi că apar din senin în faţa noastră pe fassbuk!?

Să mai întreb de mersul la bibliotecă?, n-are rost că deja e folosită săraca suficient pentru alte cele🙂, eventual ne-ntindemm la un reading challenge ceva?

Mai şi citeşte bre’ să fii şi tu dăştiept, nu ridica vocea, doar îmbunătăţeşte-ţi argumentul!, mai aflăm şi noi că marele fotbalist Dostoievski nu a apucat balonul de aur, mai dăm câte una seacă: „ai citit Shakespeare. Nu, cine l-a scris?”

Oare câtă lume se mai bucură şi de altceva decât de un laptop, o tabletă, un aifon d-ăla?
Taci, că dacă-ţi arăt o frunză, o rază, uite-un moş, o gagică VIE (nu poza) nu mai recunoşti nimic!

În altă ordine de idei, mai ridicaţi-vă ochii din telefoanele alea mobile că parcă aţi înnebunit de tot!. Nu mai priveşte nimeni în faţă, toţi stau pe net (iCarte, iParte cum ar zice un proverb modern?). În pat, sub pat, în tramvaie, la volan, la serviciu, toţi cu aifoane, cu tablete; P.S. vezi filmul „Disconected”

So, dragă carte mi-am planificat viaţa după cuvintele tale, care s-au risipit în cărti scrise de autori (poate) mediocri, iar acum te pierzi într-un singur volum, dintr-o bibliotecă virtuală… intr-o buna zi, o sa te citesc, din nou.

Şi picură şi ploaia …şi cântă şi păsărelele …şi suntem vii şi reali …nu virtuali.
…sună telefonul, nu mai scriu. Aţi înţeles ideea.

“Books are not made of pages and words. They are made of hope, dreams, and possibilities.” – Unknown

5 Citind, îți instalezi noi aplicații…

Sursa foto FB

Acest articol a fost publicat în Diverse și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

